Let op!! Bestellingen van Hill's kunnen langer op zich laten wachten!

Bestellen

 

Hoe plaats ik online een bestelling?


In de Petmarkt.nl webshop kun je al je benodigde producten bestellen. Dit gaat erg eenvoudig, in een aantal stappen is je bestelling geplaatst!

Stap 1: Stel je bestelling samen in de winkelwagen
Ga naar het product dat je graag wilt bestellen en klik op de oranje knop ‘In het winkelmandje’ om het product aan je winkelmandje toe te voegen. Wil je er meer van hetzelfde product bestellen, dan kun je dit links naast de oranje knop aangeven: dit werkt eenvoudig met een dropdown filter.
Vanuit de categoriepagina's is het ook mogelijk om direct een product in het winkelmandje te plaatsen als je met je muis over het product gaat. Rechtsonder zie je dan een oranje vierkantje met een winkelmandje als icoontje staan zodat je met 1 klik het product in het winkelmandje kunt plaatsen. Let op: dit is alleen mogelijk bij producten waar geen varianten beschikbaar voor zijn. Bij producten waarvan een variant aanwezig is (bijvoorbeeld het aantal kilo's) is dit niet mogelijk. Je wordt dan naar de detailpagina van het product doorgestuurd waar je de gewenste variant in het winkelmandje kunt plaatsen.

Stap 2: De winkelwagen
Gekozen producten komen in het winkelmandje. Direct na het toevoegen verschijnt er rechts een overzicht in je scherm. Je kunt dan linksboven op het pijltje klikken "Doorgaan met winkelen" of rechtsonder op de blauwe knop "Naar de kassa" gaan.
Rechtsboven in het scherm zie je ook een mandje (icoontje) met een oranje notificatie bolletje aan het winkelmandje toegevoegd worden. Alle producten die hierin zitten kun je dan direct bezoeken. In het winkelmandje kun je alle gekozen producten zien en eventueel aantallen aanpassen of artikelen verwijderen.

Stap 3: Bestellen en gegevens invullen
Wanneer je de producten vanuit je winkelmandje wilt bestellen klik je vanuit het winkelmandje op de oranje knop aan de rechterkant "Naar de kassa gaan". Via deze stap vul je je gegevens in, zodat wij weten voor wie de bestelling is. Volg de aanwijzingen op het scherm. Je kunt tijdens deze stap ervoor kiezen om de bestelling met of zonder account te bestellen.
Je kunt in deze stap ook kiezen of je de bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen.
Vink het vierkantje "Het afleveradres wijkt af van het factuuradres". Er verschijnen extra velden die je in kunt vullen met een ander afleveradres.

Klik op de blauwe knop "Verder" om naar de volgende stap te gaan.

Stap 4: Bestelling afronden (Betaalmethode)
In stap 4 kies je de manier waarop je de bestelling wilt betalen. Tijdens deze stap kun je je bestelling nog altijd aanpassen. Onderaan de pagina vind je alle producten die op dit moment aan je winkelmandje zijn toegevoegd.
Wanneer je de bestelling wilt afronden zie je aan de rechterkant een samenvatting van je bestelling. Door op de oranje button te klikken "Bestelling plaatsen" word je doorgestuurd naar het betalingsscherm. Volg de stappen op dit scherm om de betaling af te ronden.
Alle gegevens die je invult verwerken wij uiteraard conform onze privacyverklaring en deze zullen wij enkel gebruiken voor het verwerken van je bestelling.

 

Heb ik een account nodig om online te kunnen bestellen?


Nee, je hoeft geen account aan te maken om bij Petmarkt.nl een bestelling te plaatsen. Wij raden dit wel aan, omdat je dan in je account altijd je bestelling(en) kunt terugzien.

 

Kan ik als bedrijf een online bestelling plaatsen?


Ja, het is mogelijk om als bedrijf een bestelling te plaatsen.
Houd er rekening mee dat de prijzen op de webshop inclusief BTW zijn en het te betalen bedrag ook inclusief BTW is.
Het kan zijn dat een artikel wel beschikbaar is, maar niet in de (grote) aantallen die gewenst zijn (ondanks dat het wel mogelijk is dit aantal te bestellen). Mocht dit voor jouw bestelling het geval zijn, dan nemen we hierover contact met je op.

Betalen

 

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen in de Petmarkt.nl webshop?


In de Petmarkt.nl webshop is het mogelijk om te betalen met o.a. iDEAL, Belfius, PayPal, Klarna, vooraf overmaken, Credit card, Bancontact, KBC/CBC Payment Button.

 

Zijn de prijzen online inclusief BTW?


De prijzen op de webshop Petmarkt.nl zijn inclusief BTW. Het te betalen bedrag is dus ook inclusief BTW. Op je bestelbevestiging en factuur kun je het BTW bedrag wel terugvinden.

 

Kan ik betalen met een creditcard?


Ja, in de Petmark.nl webshop kun je betalen met een creditcard. In onze Dierenkliniek in Eersel en magazijn van Petmarkt.nl is het niet altijd mogelijk om te betalen met een Credit Card. Dus neem voor de zekerheid contact met ons op als je met een creditcard wilt betalen.

Afhalen en/of bezorgen

 

Levertermijn


De verwachte levertijd staat vermeld bij onze producten. Wij streven er altijd naar om zo snel mogelijk de bestellingen bij onze klanten te leveren. Wij spreken altijd van werkdagen van maandag tot en met vrijdag en natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals feestdagen.

Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets misgaat tijdens de levering waardoor uw bestelling helaas vertraging oploopt. Houd hier dan ook rekening mee bij de aanschaf van producten voor jouw dieren. Wanneer je betaald hebt via bankoverschrijving kan de levertijd afwijken. De bestelling wordt dan namelijk pas verzonden nadat het bedrag bij ons is binnengekomen.

Wij verzenden in principe een bestelling niet in delen als producten een verschillende levertijd kennen. Je bestelling wordt pas verzonden zodra alle producten voorradig zijn, tenzij één of meerdere producten een dermate lange levertijd hebben dat het niet redelijk is om daarop te wachten. In dat geval wordt je hierover geïnformeerd.

De aangegeven levertermijnen zijn slechts indicatief en niet bindend. Een vertraging in de levering geeft geen aanleiding tot schadevergoeding.


Verzendwijze


De verzending wordt verzorgd door PostNL. Je kunt hierbij kiezen uit de volgende opties:

Bezorging PostNL:
De bestelling wordt op het door jouw aangegeven verzendadres bezorgd zowel in Nederland als België. Dit kan zijn bij je thuis maar ook op bijvoorbeeld je werkadres. Mocht je onverhoopt niet thuis zijn dan kan de bestelling bij de buren of bij een PostNL Afhaalpunt worden bezorgd.

PostNL Afhaalpunt:
Als je ervoor kiest om je bestelling af te halen in een PostNL Afhaalpunt in Nederland of België dan kun je bij het aanvinken hiervan het dichtstbijzijnde afhaalpunt kiezen. Vul hiervoor je postcode en huisnummer in. PostNL zoekt dan de verschillende afhaalpunten bij jouw in de buurt. Je kunt hiervan selecteren.

Nadat het pakket door ons gereed gemaakt is ontvang je per e-mail een Track&Trace code. Hiermee kun je je bestelling volgen.

 

Welke verzendkosten worden gerekend bij een online bestelling?


Alle bestellingen boven de € 49 verzenden wij gratis binnen Nederland en België.
Voor bestellingen onder dit bedrag hanteren wij de onderstaande verzendkosten:
Nederland € 3,95
België € 6,95

Retourneren of ruilen

 

14 dagen herroepingsrecht


U heeft het recht om uw bestelling bij Petmarkt tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. LET OP: de retour kosten zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via Info@petmarkt.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Indien de vervoerder aangeeft dat het pakket bezorgd is, maar deze niet door u is ontvangen, dient u dit binnen de 14 dagen aan ons te melden. Zo kunnen wij een onderzoek instellen bij onze vervoerder. 

 

Kosten retourzending


Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Als een bestelling binnen de gestelde termijn niet opgehaald wordt bij een Post NL afhaalpunt of geweigerd wordt bij bezorging zullen wij binnen Nederland € 6,95 en voor België € 12,95 in rekening brengen voor de gemaakte retourkosten.

 

Retouradres


Indien u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht neemt u eerst contact op met ons op. Dit kan per e-mail: info@petmarkt.nl of telefonisch op (+31) 0497 22 1234.

Vervolgens mag u het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking retourneren aan:

Dierenkliniek Meerheide / Petmarkt.nl
Meerheide 270
5521 DW Eersel

Neem hiervoor contact op met : info@petmarkt.nl of telefonisch op (+31) 0497 22 1234

 

Terugstorttermijn van het aankoopbedrag


Zodra wij uw retourzending verwerkt hebben, sturen wij u een e-mail ter bevestiging. Wij zullen vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten.

 

Garantie en Service

 

Garantie en Service


Wij hanteren altijd de wettelijke garantietermijnen. Moest het door u bestelde product onverwacht toch niet aan uw wensen voldoen, heeft u het recht het product terug te sturen. Kijk hiervoor bij retourrecht.

Indien het product bij levering beschadigd blijkt dan leveren wij kosteloos een nieuw of vervangend product na overleg met u.